bianchi-logoEdoardo Bianchi sa začal zaoberať bicyklami v roku 1885. Otvoril si svoj prvý obchod vo Via Nerone v Miláne a stál pri samom zrode prvých pravých bicyklov, a zákonite tak aj cyklistiky. Už iba málokto vie, že práve na strojoch tohto talianského vynálezcu a konštruktéra vybudovali svoju kariéru jazdci ako Fausto Coppi, Felice Gimondi, Moreno Argentin, Mario Cipollini či Marco Pantani. V roku 1940 zamestnávala Bianchi 4500 ľudí v dvoch továrňach a vyrábala nie len bicykle, ale aj motorky a autá. Časy najväčšej slávy talianskej značky sú už možno preč, no vo svete cyklistiky stále pojem Bianchi vyvoláva rešpekt.
Od roku 1997 sa spoločnosť stala súčasťou švédskej skupiny Cycleurope A.B. group. Bianchi je už roky známa svojou tyrkysovou farbou, ktorou je pokrytá väčšina ich bicyklov.

 

Úspechy a nedávna minulosť:

Bianchi od roku 1885 vyhrala 12-krát Giro d'Italia, 3-krát Tour de France, 2-krát Vueltu a Espaňa. V modernej ére si určite mnohí pamätajú na tím Coast, ktorý sa neskôr premenoval na Bianchi. Pôsobil od roku 2000 do 2003 pod nemeckou licenciou. Medzi pretekármi by ste našli aj Jana Ullricha, niekdajšieho vyzývateľa Lancea Armstronga. Keď však Ullrich ohlásil odchod z tímu, celok sa rozpadol. Bianchi samozrejme nechcelo skončiť so sponzoringom v svetovej cestnej cyklistike a vybralo sa späť domov, do Liquigasu. Práve na tomto bicykli začínali svoju kariéru medzi profíkmi Nibali s Kreuzigerom. Toto partnerstvo trvalo do konca sezóny 2006, keď Amadia a spol zlákalo Cannondale. Pre Bianchi nastalo hluché obdobie až sa cez Ceramicu Flaminiu a Androni Giocattoli dostanú v roku 2012 opäť na vrchol. Objavia sa v vo všetkých pretekoch World Tour, pretože na týchto bicykloch bude jazdiť tím Vacansoleil-DCM.

 

Technológie:

Carbon Nanotechnology - je špeciálna povrchová úprava. Zaisťuje dokonalé spojenie vlákna so živicou a tým zabraňuje vzniku trhlín. Súčasne zvyšuje odolnosť a výdrž materiálu.

CNT - Carbon Nano Tube - karbonové nano trubice sú tvorené uhlíkom s valcovou nanoštruktúrou. To im dáva o  20% vyššiu silu, než v obyčajnej nanotechnológii.

BAT - Bianchi Active Technology - cieľom technológie BAT je získanie odlišnej tuhosti v jednotlivých častiach rámu reagujúcej na rozdielne pôsobenie síl a zaťaženia. Toto sa podarilo dosiahnuť kombináciou karbonu a kevlaru.

X-TEX - Cross structure (viď obrázok č.1) - vrstva s krížovou štruktúrou v kritických častiach rámu. Výsledkom je vyššia tuhosť a odolnosť rámu.

UTSS - Ultra Thin Seat Stay (viď obrázok č.2) - nová technológia CNT umožňuje zmenšenie zadnej vidlice, tým sa šetrí materiál s nulovou stratou tuhosti.

Oltre (viď obrázok č.3) - najlepší bicykel z tovární Bianchi. Preklad slova Oltre znamená "nad limit". Oltre využíva všetky spomínané technológie, ktoré zaručujú tuhý a ľahký rám (950 gramov pri veľkosti 55 cm). Rám je vybavený komponentami Campagnolo Super Record 11sp.